Zapraszamy do odbycia autentycznej przygody na własnym motocyklu w kraju Berberów, Tuaregów, Nomadów i Arabów. Wykorzystując tylko 8 dni urlopu można poznać ten piękny kraj, który jest niezwykle różnorodnym miejscem. Oddalone zaledwie o kilkanaście kilometrów od naszego kontynentu państwo, zaskakuje swoją bogatą kulturą i pięknymi krajobrazami. Kraj ten posiada niezwykle bogatą przeszłość, pozostałości z czasów rzymskich oraz perełki kultury Islamu. Na dodatek bezgraniczne piaski pustyni sprawiają, że czujemy się tu wyjątkowo. Znane na całym świecie targi w miejscowościach Fez i Marrakesz, przyciągają barwnymi dywanami, bibelotami i innymi pamiątkami, których nigdzie indziej nie można kupić. To kraj kontrastów, w którym możemy zarówno napić się Coca Coli z automatu w jednym z popularnych Fast foodów, jak również wypić, zaparzoną podczas wyjątkowego rytuału, mocną kawę czy miętowa herbatę.
Terminy:
21.09.2024 (sobota) - 01.10.2024 (wtorek)
- Start: Malaga (Hiszpania)
- Meta: Malaga (Hiszpania)
- Liczba dni: 10 dni
- Liczba dni jazdy: 9 dni
- Długość trasy: ok. 2.540 km
- Rodzaj trasy: drogi asfaltowe różnej jakości
- Rodzaj motocykla: własny
- Poziom trudności: 6/10
- Ilość miejsc: 10
Wszystkie noclegi przewidziane są w bezpiecznych, komfortowych i sprawdzonych hotelach.
Cała trasa prowadzona jest asfaltowymi drogami wiodącymi poprzez góry Rif, Atlas, Antyatlas, do obrzeży Sahary oraz wzdłuż wybrzeża morza Śródziemnego oraz klifów oceanu Atlantyckiego.
W czasie naszej motowyprawy będziemy zwiedzać Marakesz, Fez, Chefchaouen, Essaouire, Merzouge.
1 DZIEŃ - niedziela - 250 km
Malaga – Algericas Port (140km)
Tanger Med Port – Tetouan – Chefchauoen (110km)
Pierwszego dnia naszej motowyprawy wyruszymy rano z Malagi i będziemy kierowali się do portu w Algericas skąd po około 90 minutach dopłyniemy promem do portu Tanger Med w Maroku. Po wyjeździe z portu ruszymy wzdłuż północnego wybrzeża. Po drodze przejedziemy przez miejscowość Tetouan. Następnie przez kilkadziesiąt kilometrów będziemy pokonywali drogę wzdłuż wybrzeża morza Śródziemnego. Po kilkudziesięciu kilometrach odbijemy na południowy-zachód w kierunku miejscowości Chefchauouen. W pobliże błękitnego miasta dojedziemy przed wieczorem. Jeżeli czas pozwoli tą magiczną miejscowość zwiedzimy wieczorem lub rano następnego dnia.
2 DZIEŃ - poniedziałek – 200 km (450 km)
Chefchauoen – Fes
Po pierwszej nocy na afrykańskim lądzie nie śpiesznie podążymy w stronę miejscowości Fes. Tego dnia mamy do pokonania niewiele kilometrów. Jednak będziemy jechać bardzo malowniczymi drogami gór Rif - najdalej na północny-zachód wysuniętego pasma łańcucha górskiego Atlas. Po drodze zatrzymamy się nad największym sztucznym zbiornikiem w Maroku. Po południu dotrzemy do duchowej stolicy Maroka czyli miejscowości Fez (Fès). Miasto to kwintesencja kraju, jego kultury i cywilizacji związanej z islamem. Tutejsza ogromna medyna, podzielona na kilka części, jest miejscem jedynym w swoim rodzaju, a porównać ją można co najwyżej ze starym miastem w Marrakeszu. W labiryncie uliczek i zaułków, pośród setek meczetów, medres, grobowców lokalnych świętych i mauzoleów przywódców religijnych, w starych rezydencjach możnych rodów, dawnych zajazdach kupieckich i w wiekowych, często zrujnowanych domach, od tysiąca lat życie toczy się nieomal w niezmienionym rytmie. Rytm ów wyznacza śpiew muezina, który zwołuje wiernych pięć razy w ciągu dnia na modlitwę. Stary Fez, otoczony miejskimi murami, do którego można dostać się dwunastoma bramami, z pewnością także zafascynuje wszystkich turystów bazarami uporządkowanymi według rzemieślniczych cechów, na których będą mogli kupić niesamowite pamiątki.
3 DZIEŃ - wtorek - 200 km (650 km)
Fes – Ifrane – Midelt
Po śniadaniu ruszymy na południe. Po kilkudziesięciu kilometrach pojawi się kolejne pasmo gór, których szczyty porastają lasy cedrowe. Te majestatyczne drzewa żyją do 500 lat i dorastają nawet do 60 m wysokości. Na jednym z parkingów spotkamy makaki berberyjskie, które licznie zamieszkują te tereny, żyjąc w niewielkich grupach. Dalej pojawią się góry Atlasu Średniego oraz dużo atrakcyjnych odcinków dróg. Po południu dojedziemy do miejsca noclegu zlokalizowanego w pobliżu miejscowości Midelt.
4 DZIEŃ - środa - 270 km (920 km)
Midelt – wąwóz Ziz – Merzouga
Tego dnia nadal będziemy kierować się w stronę pustyni. Po zjechaniu z gór krajobraz ulegnie zmianie. Po drodze zobaczymy sztuczny zbiornik z turkusową wodą oraz wąwóz Ziz, który został utworzony przez rzekę o tej samej nazwie. Wąwóz kończy się Tunelem Legionistów – wydrążonym przez żołnierzy Legii Cudzoziemskiej w latach 20-tych XIX wieku. Droga będzie wiła się wzdłuż gajów palmowych. Tego dnia krajobraz będzie się mocno zmieniał. Po południu dotrzemy do bram Sahary czyli wielkiej wydmy Erg Chebbi w miejscowości Merzouga. Zapewne kilku z nas będzie próbowało zdobyć te majestatyczne wydmy na swoich motocyklach. Wieczorem będziemy podziwiali zachód słońca nad Saharą.
5 DZIEŃ - czwartek - 330 km (1250 km)
Merzouga – Tinghir – Todra – Dades – Baumalne
To będzie dzień wypełniony mnóstwem atrakcji. Tym razem ruszymy na północny- zachód. Koło południa powinniśmy dotrzeć do wąwozu Todra. Będzie można tam podziwiać 300 metrowe pionowe czerwone ściany wąwozu, który jest jedną z głównych atrakcji Maroka. Dalej będziecie kierowali się na zachód. Po prawej stronie zobaczymy majestat gór Atlas. Po południu dotrzemy do wąwozu Dades. Dzień zakończycie w miejscowości Baumalne u stóp gór Atlas.
6 DZIEŃ - piątek – 340 km (1590 km)
Baumalne – przełęcz Tizi n’ Tichka - Marrakech
Początkowo droga będzie prosta i spokojna. Za miejscowością Quarzazate będziemy powoli wznosić się coraz wyżej. Przejedziemy przez malowniczą przełęcz Tizi n’ Tichka, która wznosi się na wysokość 2260 mnpm. Po przejechaniu wielu zakrętów po południu dotrzemy do Marakeszu - czwartego co do wielkości miasta Maroka, uchodzącego za stolicę południowej części kraju. Zobaczymy także medyne, która została wpisana na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO, mury miejskie, Jamaa El Fna – główny plac i targowisko.
7 DZIEŃ - sobota – 420 km (2010 km)
Marrakech - Casablanca
Rano ruszymy na północny-wschód. Naszym celem będą wodospady Ouzoud, który ma 110 metrów wysokości. Składa się z kilku kaskad, które rzęsiście zrzucają tony wody w dół rzeki Wadi al-Abid. Czyni to Ouzoud największym wodospadem w Maroko i dość rzadką atrakcją przyrodniczą w tej suchej części Afryki. Po nasyceniu oczu pięknymi widokami ruszamy do Casablanki czyli ekonomicznej stolicy Maroka gdzie nowoczesna infrastruktura miesza się z urokliwymi dzielnicami, pomiędzy arabsko-muzułmańskim dziedzictwem i dziedzictwem okresu kolonialnego.
8 DZIEŃ - niedziela – 300 km (2310 km)
Casablanca - Asila
Tego dnia pojedziemy wzdłuż wybrzeża aby dojechać do miejscowości Asila, która jest starym portugalskim portem o masywnym murach i jednej z najlepiej zachowanych Medyn w Maroku. Wieczorem zwiedzimy niewielką ale bardzo klimatyczną medyne gdzie będzie można zakupić ostatnie pamiątki.
9 DZIEŃ - poniedziałek - 230 km (2540 km)
Asila – Malaga
Tego dnia opuścimy Afrykę … Przejedziemy drogą wzdłuż wybrzeża gdzie będzie widać stary kontynent, który jest oddalony od czarnego lądu zaledwie o kilkanaście kilometrów. Po kilkudziesięciu kilometrach dojedziemy do portu Tanger Med, skąd przeprawimy się promem do Europy.
Koszty:
• kierowca + własny motocykl (z transportem) – 1.999 euro *
• kierowca + pasażer + własny motocykl (z transportem) – 3.399 euro *
• kierowca + własny motocykl (bez transportu motocykla) – 1.399 euro
• kierowca + pasażer + własny motocykl (bez transportu motocykla) – 2.799 euro
Koszty uwzględniają:
• opcjonalny transport własnego motocykla wraz z bagażami na trasie do/z Malagi z/do siedziby firmy,
• opcjonalne wynajęcie wybranego motocykla,
• transfer z lotniska,
• 10 noclegów w pokojach 2, 3, osobowych ze śniadaniami wraz z noclegami w Maladze,
• opłaty klimatyczne i parkingowe,
• dwóch przewodników – prowadzący i zamykający grupę,
• ubezpieczenie KL+NNW Świat, składkę ubezpieczeniową Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego,
• składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny,
• pamiątkową koszulkę wraz z naklejką,
• dokumentację fotograficzną,
Koszty nie uwzględniają:
• biletu lotniczego (ok. 200 euro),
• biletu na prom (ok. 100 euro),
• paliwa (ok. 200 euro),
• motocykla – motocykle własne uczestników,
• przygotowania motocykla,
• ubezpieczeń motocykla,
• innych kosztów usług związaną z eksploatacją motocykla,
• kosztów pomocy drogowej w przypadku zaistniałej potrzeby (zalecane posiadanie przez uczestników Assistance Motocyklowego na Europę),
• opłat drogowych,
• opłat parkingowych,
• opłat promowych,
• dodatkowych posiłków poza śniadaniami wymienionymi w ofercie,
• innych noclegów w przypadku zmiany z przyczyn niezależnych,
• ubezpieczeń dodatkowych uczestników poza wskazanymi w „Koszty uwzględniają”,
• biletów wstępu do punktów atrakcji turystycznych poza wskazanymi w „Koszty uwzględniają”,
• ubezpieczenia od rezygnacji z imprezy,
• ubezpieczenia bagażu.
* - motocykl wraz z bagażem o wadze do 300 kg. Motocykle cięższe podlegają indywidualnym wyliczeniom kosztów związanych z transportem.
Ilość miejsc ograniczona. Liczy się kolejność zgłoszeń